De afgelopen week hebben wij helaas moeten besluiten om de huisleague bij de senioren wederom stil te leggen.
Dit als gevolg van de genomen Covid-19 maatregelen door de regering.
Het was ons eerst nog onduidelijk of de jeugdleague wel door zou kunnen gaan. Na een aantal dagen hebben wij jammer genoeg moeten beslissen dat ook de jeugdleague voorlopig niet plaats zal vinden. Pas als er een versoepeling van de huidige maatregelen komt, zullen beide leagues wellicht weer herstart kunnen worden.
Om ons heen zien we bij andere bowlingverenigingen verschillende interpretaties van de afgekondigde maatregelen. Ingegeven door commerciƫle wensen en/of noodzaak wordt er hier en daar soepeler met de regels omgegaan of worden regels anders toegepast.
Er is na het afkondigen van de nieuwe maatregelen duidelijk gevraagd om niet de wettelijke randjes op te gaan zoeken van hetgeen nog wel mogelijk is. Wij vinden het als bestuur niet verantwoord om in de huidige omstandigheden onze leden meer dan noodzakelijk risico te laten lopen op besmetting met het Covid-19 virus. Tijdens de afgelopen huisleague avonden is gebleken dat ondanks de moeite die een ieder doet, het moeilijk blijft om de gevraagde maatregelen zoals 1.5 meter afstand houden in acht te nemen. Dit was voor het bestuur een voorname reden om beide huisleagues voorlopig stil te leggen.
Los van de mening van het bestuur, zijn wij als Bowling vereniging Zutphen afhankelijk van de stelling die Fletcher Zutphen inneemt. Zij hebben besloten om de bowling uitsluitend toegankelijk te maken voor hotelgasten. Dit betekent voor ons dat wij tijdelijk geen toegang hebben tot de bowling en derhalve ook geen leagues kunnen organiseren. Als bestuur ondersteunen wij deze beslissing van Fletcher.

Blijf allemaal gezond en hopelijk tot snel!!